10 de març 2022

21/02/2022

Com t’explicava ahir, la Clara és la meva millor amiga i anem juntes a la mateixa classe per primera vegada. Doncs tinc un problema amb ella que em capfica. M’explico:
A l’Institut fem molts treballs en grup, però fins ara no havíem coincidit mai juntes. Aquesta vegada per fer el projecte de l’envàs sostenible ens han posat juntes amb 3 nois més. A mi m’agrada treure bones notes i sempre m’ho curro per treure la màxima, ja que em fa sentir contenta i orgullosa de mi. El projecte no és fàcil, es tracta de dissenyar un envàs sostenible per comercialitzar cafè, en el nostre cas (a cada grup li ha tocat un producte diferent). Tenim molta documentació que ens han posat els profes al clasroom per llegir, i moltes coses a fer: buscar informació sobre el producte, pensar en com fer l’envàs, fer els esbossos de l’envàs, calcular les mesures, construir-lo…. i fer una memòria amb tot el procés. Una feinada!!!!

El cas és que jo m’he posat les piles des del primer dia perquè sinó, no ens sortirà bé, haurem de córrer i al final traurem mala nota, cosa que jo no vull. Cada dia tenim dues hores a classe per fer el projecte però també s’ha de fer feina a casa per poder-lo acabar a temps. El problema és que tant la Clara com l’Àlex passen de tot i no fan res. 😬Cada dia ens repartim tasques per fer i sinó ens dona temps a classe, les acabem a casa. Doncs no hi ha manera! Tant l’Àlex com la Clara es passen l’estona xerrant i fent el burro amb els companys i no fan la seva part de feina. Jo ja els he dit moltes vegades que han de col·laborar i que el treball és de tots, però em diuen que si, que ja ho faran i al final no fan res. Fins i tot la Clara em va dir un dia que era una mica pesadeta amb el tema…. 

La veritat és que no coneixia aquesta part de la Clara i m’està fent sentir molt malament. Sinó fos la meva millor amiga, aniria a parlar amb el professor sobre el que està passant i que jo estic carregant amb tota la feina d’ells dos, però em fa por perdre-la com amiga i passar a ser la xivata de la classe. És la meva millor amiga, i les amigues no es fan això. 

Potser podria fer la seva part del treball? Ostres, és que no em sembla bé tampoc!!!! després ella tindrà la mateixa nota que jo i no haurà fet res!!! 
No puc suportar pensar en aquesta injustícia!!! 
Què faig?
Faig la seva part del treball i així conservo la seva amistat?
Li dic al professor i m’arrisco a que no em torni a parlar més?

No sé què fer…..

13 comentaris:

Unknown ha dit...

Hola! Sóc l'Aroa (em dic com tu). Jo et dic que li diguis al professor/a perquè no pot ser que en un treball en grup només posis tu de la teva part i ells estiguin tan panxos i treguin bona nota per tu. Si la Clara s'enfada amb tu, no és una amiga, hauria de reconèixer el que ha fet. Ella no té raons per enfadar-se, tu si. I és absurd que perdris la seva amistat per un treball que ha estat en grup. Un altre cosa seria si tu parlessis malament d'ella, la deixessis de costat..etc. NO val la pena que estiguis amb ella així, ho dic perquè vaig tenir una amiga així, que ja no ho és per una cosa que em va passar. Espero que ho entenguis!

Unknown ha dit...

Gràcies Aroa pel teu comentari, però dius que et va passar una cosa així amb una amiga i que ara ja no ho sou.... aix, és que jo no vull perdre la Clara....

Unknown ha dit...

Hola Aroa, sóc l'Alejandro i proposo que et queixis al professor que la Clara no està posant res de la seva part i que tu estàs carregant amb tot el treball d'ella i que no ho veus just. Per altra banda, digue-li que no li digui a la Clara ni tampoc li baixi la nota perquè s'enfadarà amb tu i llavors no voldrà ser mai més amiga teva.
Jo de tu li demanaria un favor al professor dient-li que no us possi una altra vegada en el mateix grup per que tú no hagis de carregar amb el treball sola.

Unknown ha dit...

Hola soc la Carmen
Jo parlaria súper seriosament amb la Clara del tema, i si no fa cas li diria al professor. La amistat es pot arreglar les notes costen una mica mes.

unknown ha dit...

Hola Aroa sóc la Laura
He llegit el teu diari amb interès. Penso que la millor manera de poder solventar aquesta situació és la de parlar-ho directament amb el professor. No obstant, com que la Clara és la teva millor amiga i no la vols perdre podries parlar amb ella a soles de manera seriosa per intentar arreglar aquesta situació. Si de veritat es la teva amiga trobareu una sortida. Però si la situació no canvia aleshores penso que no queda altre opció que parlar-ho amb el professor i que ell/ella ho resolgui. A mi m'han passat situacions similars a l'institut i sempre he acabat parlant amb el professor i ha estat la millor manera per mi. Tan de bo ho hagués fet abans ja que m'hagués estalviat angoixes... Ànims i molta sort!!

Unknown ha dit...

Hola Aroa, sóc la Natalia. Jo el primer que faria és dir-li a la Clara que si no fa el seu treball li explicaràs al mestre. Si amb tot això no ho fa li expliques al teu mestre, si de veritat es la teva millor amiga ho entendrà però si no ho és vol dir que t’està utilitzant.

Irene ha dit...

Hola Aroa, sóc la Irene. Jo el que faria seria parlar amb ella i parlar sobre el que t'està passant amb ella, com t'has sentit, etc... i poder arreglar-ho i si de veritat ella es la teva amiga ho entendrà i ho aclarireu tot però si no es aixì llavors no és una amiga de veritat i llavors en cas de que et passes això, parlaria amb el professor i li comentaria sobre el teu grup. Espero que ho arregleu i que s'aclari tot. Molts ànims!!

Unknown ha dit...

Jo no faria la part de la Clara ja que cadascun ha de fer la seva part del treball. Perquè es injust que la Aroa hagi que fer tota la feina. Jo li diria a la clara que fagi la seva part o si no li diré al professor que la clara no ha fet la seva part. Si ja no funciona això li comento al professor i que sigui discret.

Unknown ha dit...

En el comentari anterior del 6/4/2022 a les 14.08h. Sóc el José Barrero

Anònim ha dit...

jo en ocasions he sigut la Clara i crec que la millor manera es que parlis amb ella i li expliquis que ha de fer. I si tot i així, segueix sense fer res, parles amb el professor

Unknown ha dit...

Hola soc la Gemma, la meva solució seria que parles amb la Clara seriosament perquè no es pensi que perquè siguis la seva millor amiga tinguis que fer tota la feina. I si segueix igual sense fer cas, li diria al professor perquè sàpiga sobre la situació i així no tenir tant de embolic a l'hora de presentar el treball.
A part, li diria al professor que la pròxima vegada que et posi en una altre grup on la gent participi i col·labori en el grup.

Se com ets sents, perquè sempre em passen aquestes situacions de fer treballs en grup.
I per dir-li al professor no passa res, no faràs res dolent, sols li informes del que passa al grup.
I si perds a la Clara, tampoc passa res, hi ha molta gent per conèixer i ser amics, no has d'estar sempre amb ella, a part si es comporta així.

Anònim ha dit...

Hola Aroa!, soc la Júlia

A mi encara no m’ha passat això, i espero que mai em passi.
Jo el que faria es parlar seriosament amb ella, i si ella no fa cas això significa que no es una amiga de veritat... Jo parlaria amb el professor i li demanaria que si us plau no li digués res a la Clara.
Aroa, no et ratllis, que tot es pot arreglar.

Adeuu Aroaa, ànims!!!

Anònim ha dit...

Hola Aroa, soc l’Hèctor i estudio 2n d’ESO a l’institut Marianao.
A mi també em va passar igual. El meu amic estava xarrant amb la meva amiga i jo no podia fer el treball de projecte. Primer de tot, vaig parlar amb el meu amic i no em va fer cas. Aleshores vaig parlar amb el professor/a. Al dia següent, el meu amic estava enfadat. Quan estava en el pati em vaig posar en front d’ell i li vaig explicar que jo sabia que mola parlar amb el teu amic però el treball és més important per pujar la nota.
La Gemma va escriure un comentari, va dir al mateix i va solucionar els problemes amb els amics.

Espero que soluciones els problemes.